Stem PvdA!

Bij deze wil ik alle lezers oproepen morgen op de Partij van de Arbeid te stemmen. Voor de sociale waarden op de woningmarkt en voor het steunen van de initiatieven van Amsterdammers zelf is het essentieel dat de PvdA groot genoeg is om een vuist te maken in het stadhuis en in de rest van de stad. Om radicale oplossingen door te voeren zodat er echt meer gebouwd wordt en woningcorporaties niet de kans krijgen hun onderhoud te laten verslonzen. Ik leg mij niet neer bij de cynici die denken dat de strijd om de sociale waarden op de woningmarkt een achterhoedegevecht is. De liefde voor de sociale huurwoning moet terug bij de woningcorporaties, in het maatschappelijk debat en bij de beslissers. Amsterdam moet Amsterdam blijven en niet gaan lijken op Londen of Parijs waar wonen onbetaalbaar is geworden. Alle buurten van Amsterdam moeten toegankelijk blijven voor alle Amsterdammers, ongeacht hun inkomen. Dat is wat Amsterdam sterk maakt en dat is het Amsterdam waar ik zelf ook in wil wonen. Waar initiatieven van Amsterdammers zelf daadwerkelijk worden gesteund in plaats van gesmoord in ondoordringbare gemeentelijke burelen. Want Amsterdammers kunnen zoveel zelf.

De afgelopen tijd heb ik veel inspirerende gesprekken gevoerd. Met groepen die zelf hun woning willen bouwen. Creatieve mensen met ideeën voor gemeentepanden. Huurders die geen gehoor vinden bij hun woningcorporatie, of zelfs moeten wonen in ongezonde woningen. Mensen die willen wonen in lege kantoren.

Al deze gesprekken sterken mij in de wil daadwerkelijk iets te bereiken voor jullie en door bereikbaar te zijn samen daadwerkelijk verbeteringen door te voeren in onze mooie stad. Mijn stad. Jouw stad.

De strijd voor een sociale woningmarkt en voor een gemeente die helpt in plaats van tegenwerkt voor initiatieven van Amsterdammers zelf kan ik niet alleen voeren. Ik heb daar uw steun bij nodig. Alleen met een sterke PvdA-fractie in de gemeenteraad van Amsterdam maken we een kans te winnen.

Ik hoop van harte op uw steun op 19 maart!

Afbeelding

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Zonder categorie

Geef een reactie

