Kaartjes: kavels van de gemeente, transformatieprojecten, lege kantoren

Schermafbeelding 2014-03-17 om 22.48.37

 

1903999_10202947071267714_644660141_n

 

Ik heb bij de wethouder er op aangedrongen dat we duidelijk maken wanneer er grond in erfpacht wordt uitgegeven aan potentiële bouwers. Nu hebben we eindelijk dit hele overzicht: zie het kaartje hieronder. De hele brief met toelichting vind je hier. Ik ga de komende maanden vanuit de raad goed in de gaten houden dat deze kavels ook echt aan bouwers uitgegeven worden! Helpt u mij mee? Laat het me weten als u ergens uw oog op heeft laten vallen en er is niet op de aangegeven datum een tender beschikbaar.

Schermafbeelding 2014-03-17 om 22.48.37

 

 

De afgelopen jaren zijn eindelijk steeds meer transformaties op gang gekomen. Ook steeds meer naar woningen, dat heel de tijd aanvankelijk moeilijk liep. Op dit kaartje zie om welke panden het gaat. De basis werd gelegd met het aannemen van mijn motie waarin drastische stappen werden gezet om ombouw van lege kantoren mogelijk te maken, onder andere het schrappen van regels en het anders omgaan met erfpacht. Waar we zijn nog lang niet klaar. Wij willen ook graag veel meer betaalbare woningen voor jongeren in lege kantoren. Daarover organiseerde ik vorige week deze kluskantoren avond. Ook meeklussen? Meld je aan bij mijn mailinglist of ons facebookgroepje voor collectief particulier opdrachtgeverschap.

TRAFO 020 KAART TECHTEAM

Verder vindt je hier de kantoren die nog leeg staan en hier alle zelfbouwkavels van de gemeente. Klussen maar! De enige lijst met gemeentepanden die leeg staan is helaas wat verouderd, dat was het antwoord op mijn schriftelijke vragen (zie hier). Ik heb voorgesteld veel eerder de sleutel te geven aan initiatieven voor deze panden, zie hier.

En nu nog: bouwen, bouwen, bouwen!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Politiek

Geef een reactie

